آشنایی با تاریخچه خلیل شهر، شهری چشم نواز در شمال

7 دی 1401
0 دیدگاه
تاریخچه خلیل شهر 08746541230.9

تاریخچه خلیل شهر همچون سایر شهرهای ایران شنیدنی و جالب است. مردم ایران بسیار علاقمند هستند که به شهرهای شمالی سفر کنند چرا که بهترین آب و هوا و بهترین زیبایی ها را به خود اختصاص داده اند. خلیل شهر با داشتن آب و هوای بسیار عالی و طبیعت بکر گردشگران بسیاری را به سمت خود کشانده است از همین رو خرید ویلا در خلیل شهر به صورت چشمگیری گسترش یافته است .

خلیل شهر در کجا قرار گرفته است؟

در بخش مرکزی شهرستان بهشهر و در 5 کیلومتری بهشهر قرار گرفته است که از شهرهای استان مازندران به شمار می آید؛ بر اساس آخرین سرشماریهای انجام شده در این شهر جمعیت آن را حدودأ 20 هزار نفر گزارش کرده اند.  خلیل شهر با دارا بودن 1500 هکتار مساحت از گروه شهرهای کوچک اما پر طرفدار به شمار می آید. در ادامه میخواهیم به تاریخچه خلیل شهر اشاره ای نماییم، اگر به تاریخ و گذشته علاقمند هستید تا انتها با ویلا بهشهر همراه باشید.

تاریخچه خلیل شهر

قدمت خلیل شهر مربوط به قرنها پیش می باشد؛ در حدود قرن 12 هجری شمسی طایفه هایی از ایل خلیل در منطقه خراسان به سمت مازندران کوچ کردند و ساکن روستای استاجنان یا همان خلیل شهر کنونی شدند. طایفه ایل خلیل شامل طایفه های خلیل خلیلی، طایفه عموزاد خلیلی، طایفه باقری خلیلی می شود. نژاد مردم خلیل شهر قومیت طبری بوده که با زبان مازندرانی سخن می گویند.

تاریخچه خلیل شهر 545313584531

معرفی روستاهای خلیل شهر و آداب و رسوم آنها

از تجمع روستاهایی نظیر: ملامحله، گت زمین، رباط، مالیکلا، کشیرخیل، عموزادمحله، علمدار محله، رکاوند، کلاک خلیل شهر پدید آمده است که البته تمام مردم این شهر دارای آداب و رسوم مشترکی می باشند.

از جمله آداب و رسوم مردم خلیل شهر می توان به:

  • پخت نان محلی
  • برگزاری جشنهایی همچون: عقد خوانی، سده و چهارشنبه سوری
  • بازی ونه شوکافتک
  • بازی کوک محله
  • حرنگ حرنگ اشاره نمود.

تاریخچه خلیل شهر 84321321251450

اقتصاد مردم خلیل شهر

از خصوصیات ویژه این شهر با صفا که باعث شده است خرید ویلا در خلیل شهر نیز رونق پبدا کند وجه اقتصادی آن می باشد. بیشترین مشغولیات و منبع درآمد مردم خلیل شهر مربوط به بخش کشاورزی و تولید میوه های با کیفیت است و از آنجایی که در حوزه گردشگری پیشرفت بسیاری نموده است بعضی از مردم این شهر  با اجاره دادن سوئیت و تهیه امکانات برای گردشگران منبع درآمدی برای خود به وجود آورده اند.

دارا بودن مراکز تولیدی گسترده در سطح خلیل شهر نیز کمک کرده اند تا این شهر از نظر اقتصادی به جایگاه بالایی برسد و بیشتر جوانان خلیل شهر در این مراکز تولید استخدام شوند. مراکز تولیدی خلیل شهر که یک منبع درآمد مهم برای جوانان این شهر محسوب می شوند عبارت هستند از:

4 واحد کارخانه شالکوبی که کشاورزان برنج خود را در این کارخانه ها سفید کرده و راهی بازار می نمایند، شرکت تولیدی آجر سفالی مروارید، شرکت تولیدی نئوپان 22 بهمن، کارخانه تولید آرد گندم، شرکت تولیدی پنیر، کارخانه ریسندگی و بافندگی اکریلتاب، کارخانه صنایع پلاستیک فدک، کارگاه تولیدی قدرت امیدی که بزرگترین مرکز صنعتی تولیدکننده ادوات کشاورزی می باشد.

 

ارسال دیدگاه