معرفی مکان های دیدنی رستم کلا که با دیدن آنها شگفت زده می شوید

19 بهمن 1401
0 دیدگاه
جاذبه های دیدنی رستم کلا 5458775478257

اگر به دنبال سفر به مکانی ایده آل و زیبا هستید، پیشنهاد می شود این مکان های دیدنی رستم کلا را از دست ندهید. امروزه افراد بسیاری برای سفر به طور معمول در تابستان و بهار شهرهای شمالی را بخاطر طبیعت زیبا و خوش آب و هوا بودن انتخاب می کنند حال ما قصد داریم به معرفی مکانهای دیدنی رستم کلا که با دیدن آنها شگفت زده می شوید بپردازیم تا اگر قصد خرید زمین در رستم کلا را دارید به راحتی بتوانید با این شهر باصفا آشنا شوید و از تمام نقاط آن دیدن فرمایید.

رستم کلا کجاست؟

در 8 کیلومتری جاده نکا شهر رستم کلا واقع شده است که از شهرهای همجوار بهشهر محسوب می شود از این رو از نظر آب و هوایی مشابه با بهشهر می باشد. رستم کلا در زمانهای دور جزئی از دهستان قره طغان بوده و در حال حاضر در بخش مرکز بهشهر قرار گرفته است. مردم خوتگرم و مهمانواز این شهر با گویش مازندرانی سخن می گویند.

معرفی مکان های دیدنی رستم کلا

خانه حیدری: از مکانهای دیدنی باستانی رستم کلا می باشد که به یک جاذبه پر گردشگر تبدیل شده است. اما توجه شود که حدودأ سال 650 هجری قمری امامزاده محمد بنا شده است و 7 بنای دیگر 150 تا 200 سال پیش ساخته شده اند که به یک دوره تاریخی متعلق هستند.

مسجد حیدری رستم کلا 2165788512034

خانه رستمکلایی: مربوط به دوره قاجار بوده و متعلق به سید مصطفی رستمکلایی فرزند حاج سید کریم رستمکلایی که تاجر بزرگ منطقه بوده است، می باشد. معماری خانه رستمکلایی به صورت دو طبقه است که دو اتاق در ضلع شرقی و غربی و دو اتاق در طبقه همکف به همان نما در آن جای گرفته است. قسمت بالای درب های زیبای بنا با شیشه های الوان تزیین شده اند که زیبایی مضاعفی به ساختمان بخشیده اند.

خانه کوهی رستمکلایی: در گذشته دو خانه در کنار هم ساخته شده اند که یکی از آنها متعلق به شهربانو کوهی رستمکلایی و دیگری به صالح کوهی رستمکلایی می باشد که امروزه یک ساختمان از آن باقی مانده است.

حسینیه فرحی: این حسینه در مرکز شهر رستم کلا قرار دارد؛ نقشه ی آن مستطیل شکل می باشد و با مصالحی نظیر: آجر- آهک- چوب ساخته شده است و از سقف پوشال بهره می برد.

حسینیه فرحی رستم کلا 0065464322402

حسینیه علوی: این حسینیه که مانند سایر بناهای رستم کلا از نمایی زیبا برخوردار است مسافران بسیاری را به سمت خود جذب می کند.

حسینیه علیزاده: مربوط به دوره قاجار می باشد که زیبیاییهای بی نظیری مانند: اتاق مرکزی- پنجره های ارسی- نورگیرهای مشبک تزیینی با شیشه های الوان تزیین شده به خود اختصاص داده است و به یک مکان دیدنی و چشمگیر تبدیل شده است.

تکیه حاج حسن: قبل از اینکه در این بنا تغییراتی را به وجود بیاورند از زیباترین بناهی دوره قاجار محسوب شده است؛ تکیه حاج حسن دو طبقه می باشد که تاریخ ساختش بر اساس تحقیقات حسین کاردی و مهدی جهانبخش به صورت تخمینی به سال 1380 هجری قمری حدودأ 150 سال پیش زده شده است. نمای ظاهری این تکیه به شکل آجری با سقف سفال بوده و از نظر معماری از یک ایوان با شش ستون و سر ستونهایی زیبا که کنده کاری شده اند، می باشد.

 

ارسال دیدگاه