معرفی پارک جنگلی خرماچال | آبشارها + جاذبه های دیدنی اطراف + آدرس دقیق

3 خرداد 1402
0 دیدگاه
دریاچه پارک جنگلی خرماچال 52635252652

با توجه به زیبایی های طبیعی و فضای آرامش بخشی که در پارک جنگلی خرماچال بهشهر وجود دارد، این مکان مناسبی برای گردش و تفریح خانواده ها، دوستان و گروه های توریستی است. بدون شک بازدید از این پارک، یکی از تجربه های لذت بخش و آرامش بخش در سفر به شمال ایران خواهد بود.

پارک جنگلی خرماچال کجاست؟

خرماچال، یکی از مناطق زیبای استان مازندران در شمال ایران است و به شهر بندری بهشهر مربوط می‌شود. این منطقه در شمال غربی شهرستان عباس آباد تنکابن واقع شده و در فاصله حدود ۱۰ کیلومتری جاده تنکابن – کلاردشت قرار دارد. همچنین، از شمال با کوه‌های البرز و از جنوب با دریای خزر محدود می‌شود.

آدرس دقیق پارک جنگلی خرماچال :

مازندران، بهشهر، جنب مرکز آموزشی واقع در خیابان پاسداران، روستای خرماچال

آشنایی با پارک جنگلی خرماچال

پارک جنگلی خرماچال به عنوان یکی از مناطق زیبای گردشگری در ایران، شامل جنگل‌های بلند با درختان گردهمایی از نوع بلوط، چنار، گردو، بید و… است. وجود انواع میوه‌های خوراکی و زینتی مانند گیلاس، گردو، سیب، زردآلو و… در این منطقه جذابیت ویژه‌ای به این پارک جنگلی بخشیده است. در ضمن آبشارهای زیبا و بلند در منطقه از دیگر جاذبه‌های گردشگری هستند که می‌توان به آبشار طشکول، آبشار شیرآباد و آبشار سواسره اشاره کرد. همچنین در این منطقه چشمه‌های آب شیرین با عمق‌های مختلف وجود دارد که به عنوان محل شنا و استفاده از آب معدنی برای ترکیب با آب معمولی برای استفاده به عنوان آب آشامیدنی و خوراکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. به کلی پارک جنگلی خرماچال با تمامی طبیعی و تاریخی‌ اش، یکی از برترین مقاصد گردشگری در شمال ایران می‌باشد.

اسامی آبشارهای پارک جنگلی خرماچال:

  • آبشار طشکول
  • آبشار شیرآباد
  • آبشار سواسره
پارک جنگلی خرماچال پوشیده از درخت 546465656562
رودخانه پوشیده از درختان انبوه پارک جنگلی خرماچال

 

مسیر های دسترسی پارک جنگلی خرماچال

  1. از شهرستان بابل: با استفاده از جاده بابل به آمل به مسیر پارک جنگلی خرماچال دسترسی پیدا می‌کنید. پس از گذر از روستای خرماچال، با دنبال کردن نشانه‌های جاده‌ای به پارک جنگلی خرماچال می‌رسید.
  2. از شهرستان آمل: با استفاده از جاده آمل به بابل به مسیر پارک جنگلی خرماچال دسترسی پیدا می‌کنید. پس از گذر از روستای کیاکلا، با دنبال کردن نشانه‌های جاده‌ای به پارک جنگلی خرماچال می‌رسید.
  3. از شهرستان بهشهر: با استفاده از جاده شهر بهشهر به نور به مسیر پارک جنگلی خرماچال دسترسی پیدا می‌کنید. پس از گذر از روستای شیرود، با دنبال کردن نشانه‌های جاده‌ای به پارک جنگلی خرماچال می‌رسید.
مسیر پیاده روی پارک جنگلی خرماچال 6526155145
مسیرپیاده روی از بین درختان تنومند در پارک جنگلی خرماچال

جاذبه های اطراف پارک جنگلی خرماچال

دریاچه عباس آباد

باغ تاریخی عباس آباد در استان مازندران واقع شده و در فهرست میراث جهانی یونسکو به همراه 8 باغ دیگر ایرانی قرار دارد. این باغ در منطقه عباس آباد بهشهر، در ارتفاعات البرز واقع شده و یکی از مکان های دیدنی این منطقه به شمار می رود. در گذشته، این منطقه با نام خرگوران شناخته می‌شد. باغ عباس آباد یکی از مهم‌ترین باغ‌های تاریخی ایران است.

آدرس دقیق دریاچه عباس آباد (روی نقشه)

تفریح گردشگران در دریاچه عباس آباد پوشیده از پوشش گیاهی 63563434156341
قو سواری گردشگران در هوای ابری دریاچه عباس آباد بهشهر

روستای شیرگاه

شیرگاه مرکز سوادکوه در استان مازندران قرار دارد و از شمال به قائمشهر، از جنوب به سوادکوه و از شرق و غرب به بابل و ساری محدود می‌شود. فاصله این شهر با ساری حدود ۴۵ کیلومتر و با قائمشهر حدود ۲۵ کیلومتر است. فاصله آن از تهران نیز ۲۳۰ کیلومتر است شیرگاه یکی از شهرهای مهم در منطقه سوادکوه است.

آدرس دقیق روستای شیرگاه (روی نقشه)

نمایی از پل و روستا شیرگاه در هوا ابری 256326326312
پل ورسک تاریخی و هوای مه آلود سوار بر روستای شیرگاه

شهر تاریخی آمل

شهر باستانی آمل با معماری سنتی و کوچه‌بندی زیبا که در حدود ۳۰ کیلومتری خرماچال بهشهر قرار دارد. مهمترین ویژگی های شهر آمل این است که از شهرهای مهم مرتبط با علم بوده و از زمان های گذشته تا به امروز به شهر تاریخ و فلسفه شهرت یافته است.

آدرس دقیق شهر تاریخی آمل (روی نقشه)

موزه قدیمی و تاریخی شهر آمل 1626362163
موزه آجری و تاریخی شهر آمل

آبشار باران

آبشار باران کوه گرگان در استان گلستان قرار دارد. این آبشار زیبا در ارتفاعات جنگل “شصت کلا” و در نزدیکی رودخانه “شصت‌ کلا” قرار دارد. برای دسترسی به این آبشار، باید از گرگان به سمت پارک جنگلی باران کوه حدود ۱۸ کیلومتر به سمت غرب را طی کنید و به ابتدای این پارک طبیعی و زیبا برسید.

آدرس دقیق آبشار باران (روی نقشه)

آبشار باران 546565265
آب های زلال و خروشان در ارتفاعات آبشار باران بهشهر

مناطق دیدنی اطراف پارک جنگلی خرماچال

  • دریاچه عباس آباد
  • روستای شیرگاه
  • شهر تاریخی آمل
  • آبشار باران

ارسال دیدگاه