آشنایی با جاذبه های بی همتا و حیرت آور عباس آباد

21 دی 1401
0 دیدگاه
عباس آباد 3597845120451

همانگونه که در بخش قبلی گفتیم خرید زمین در عباس آباد رونق بسیار پیدا کرده و رفته رفته بر ارزش آن افزوده می شود چرا که به عنوان یک شهر توریستی گردشگری شناخته شده است اما به دلیل اینکه از نظر توسعه توریستی سرعت پایینی دارد می توان با قیمت مناسب به خرید زمین پرداخت و یک سرمایه گذاری عالی انجام داد. به منظور آشنایی با جاذبه های بی همتا و حیرت آور عباس آباد ما قصد داریم مکانهای دیدنی آن را برایتان بیان کنیم تا بتوانید در این شهر خوش آب و هوا و زیبا روزهای خاطره انگیز و خوبی را تجربه کنید.

معرفی مکان های دیدنی عباس آباد

  • جاده عباس آباد_کلاردشت

این جاده در دل جنگل قرار گرفته است و یکی از زیباترین جاده های کل ایران به شمار می آید؛ جاده عباس آباد طول زیادی ندارد اما به قدری زیبا و بکر است که امکان ندارد هنگام رسیدن به این جاده در کنار آن توقف نکنید تا در دل جنگل گشتی بزنید. در مسیر این جاده که به روح و جسم آدمی جان تازه ای می بخشد و زیباییهای بی بدیل آفرینش در آن مشاهده می گردند درختهایی همچون: ممرز و ازگیل و انار و میوه های وحشی و چشمه های آب قرار گرفته اند و زیبایی مضاعفی به طبیعت آن بخشیده اند. در مسیر جاده عباس آباد که در هر فصلی زیباییهای خاص خود را دارد چشمه های آب، سرسبزی درختهای سر به فلک کشیده و هوای خنک و تازه در پیچ و خم های جاده هر آدمی را به وجه می آورند. در این مسیر همچنین جگرکی ها و چایخانه های متعددی قرار گرفته اند تا پذیرای مهمانان عزیز باشند.

عباس آباد 543223125101

  • پارک جنگلی جادویی خشکه داران

از مهمترین جاهای دیدنی در عباس آباد پارک جنگلی جادویی خشکه داران است که آخرین بازمانده اکوسیستمهای جنگلی جلگه ای در شمال ایران به شمار می آید؛ این جنگل در بین دو شهر عباس آباد و گشتارود قرار گرفته است. اثر طبیعی خشکه داران در کیلومتر 30 محور تنکابن به چالوس و بعد از شهر عباس آباد و قبل از سلمانشهر در کنار جاده قرار گرفته است که حد فاصله آن با دریا 120 متر می باشد.

عباس آباد 684451534343

جنگل جادویی خشکه داران دارای یک پوشش گیاهی و جانوری متفاوت است که نظیر آن را در کمتر جایی از ایران می توان پیدا نمود. انواع گونه های کمیاب جانوری در پارک ملی خشکه داران همچون: گربه وحشی، خوک و شغال، پرندگانی مثل دار غاز، حواصیل خاکستری، اگوت بزرگ و کوچک، مرغابی و گیاهان نادری مانند: توسکا، بلوط، سه قلو انجیلی، بلوط و… یافت می شود.

همچنین در پیرامون این جنگل محافظت شده موزه تاکسیدرمی و تاریخ طبیعی قرار گرفته است که در آن حیوانات وحشی شمال ایران به نمایش گذاشته شده اند از همین رو پیشنهاد می شود قبل از ورود به جنگل حتمأ به آن سر بزنید تا شاید نمونه های زنده جانداران را در جنگل ببینید.

 

ارسال دیدگاه