معرفی آبشار اسپه او 🌊| آدرس 🚕+ جاذبه ها 🏕️| تصاویر📸

7 اردیبهشت 1403
0 دیدگاه
آبشار اسپه او در استان مازندران 867374656465

آبشار اسپه او در لهجه محلی به معنای “آب سفید” است. این آبشار با فرم پله‌ای و حوضچه‌های آهکی، در ۷ طبقه با مراحل مختلف که در طول سال‌ها ساخته شده، به وجود آمده‌اند. اگر به دنبال یک مکان آرام و دور از شلوغی شهر هستید، حتماً سفر به آبشار اسپه او را تجربه کنید. فرار از همه شلوغی‌های تهران و سفر به روستای پاسند در شرق استان مازندران، شما را به دنیایی از طبیعت و آرامش می‌کشاند. این آبشار با مناظری زیبا و دل‌انگیز، به شما فرصتی برای استراحت و لذت بردن از طبیعت را می‌دهد. این سفر، فرصتی عالی برای فرار از روزمرگی و استراحت ذهنی است.

آبشار زیبای اسپه او 6378438641834


آبشار اسپه او بهشهر کجاست؟

آبشار اسپه او در 30 کیلومتری شهرستان بهشهر و در منطقه هزار جریب و روستای ولم واقع شده است.

مسیر دسترسی:
برای رسیدن به ابشار اسبو بهشهر، می‌توانید از جاده‌ی ساری به گرگان حرکت کنید و نزدیک به شهر نکا، از جاده‌ی فرعی با تابلوی روستای پاسند دور خورده و به سمت ورودی جنگل هدایت شوید. پس از گذر از ورودی دوم که به جنگل منتهی می‌شود به پلی که در کنار رودخانه نکا قرار دارد، می‌رسید. از این نقطه، با پیاده‌روی حدود 5 کیلومتری به سمت راست روی مسیر رودخانه حرکت کنید. این مسیر از کنار رودخانه و از دل جنگل عبور می‌کند و شما را به دیدن زیبایی‌هایی فراوان طبیعت می‌رساند. پس از حدود 20 دقیقه پیاده‌روی، به آبشار اسپه اول، بزرگترین آبشار مرجانی استان مازندران، می‌رسید و می‌توانید از دیدن این آبشار فوق‌العاده لذت ببرید.

نقشه‌ی آبشار اسپه او 385343584
برای مشاهده‌ی نقشه‌ی آبشار اسپه او روی عکس کلیک کنید

معرفی آبشار اسپه او

آبشار اسپه او یکی از جاذبه‌های خیره کننده بهشهر است که در منطقه‌ی اسپه او واقع شده و ارتفاع آن بین 780 تا 1120 متر از سطح دریا است. این آبشار در دل یک جنگل زیبا، چشمه‌ها و آبشارهای دل‌نشین قرار دارد. با ارتفاعی حدود 80 متر، آبشار اسپه او به عنوان بزرگترین آبشار مرجانی استان مازندران شناخته می‌شود. شکل ظاهری این آبشار به صورت پلکانی و کاسه‌ای است که زیبایی بی‌نظیری به آن بخشیده است. یک ویژگی جالب این آبشار این است که سطح صخره‌ها به وسیله‌ی املاح آهکی زبر شده است که باعث می‌شود برای بالا رفتن و دسترسی به آبشار راحت‌تر باشد. اگر به دنبال یک تجربه طبیعی و ماجراجویانه هستید، آبشار اسپه او به شما این فرصت را می‌دهد. همچنین، در پایین آبشار، آب از بین صخره‌ها به رودخانه‌ی نکارود می‌ریزد که منظره‌ی دلنشینی را به وجود می‌آورد.

آبشار دل انگیز اسپه او در ولم 87373738546


دیدنی های اطراف آبشار اسپه او

  • دریاچه عباس آباد 
  • آبشار دینار سرا 
  • جاهای دیدنی گرگان تا رامسر: این مسیر طولانی از گرگان تا رامسر در ایران شمالی راهی از جاذبه‌های فراوانی است که شامل جنگل‌ها، دریاچه‌ها، ساحل‌های زیبا و روستاهای سنتی می‌شود.
  • آبشار جلسنگ لفور 
  • آبشار سمبی 

دریاچه عباس آباد در نزدیکی آبشار اسپه او 38773837


سخن پایانی

آبشار اسپه او در نیمه اول سال، به یکی از پرترافیک‌ترین مناطق گردشگری مازندران تبدیل می‌شود و با جذابیت طبیعی خود، گردشگران زیادی را به سوی خود جلب می‌کند. با بیش از یکصد حوضچه آهکی در هفت طبقه، آبشار اسپه او با صدای آب‌ریزی آرام و زیبای خود، یک صحنه‌ی فراوان از طبیعت را به نمایش می‌گذارد. در انتهای این حوضچه‌ها، یک پرتگاه زیبا و فراخترین منظره‌ی آبشار به نام “اسپه او” قرار دارد که اکنون به عنوان نمادی از زیبایی و رمز و رازهای طبیعت شناخته می‌شود. اگرچه در زلزله‌های چندین سال پیش، بخش‌هایی از آبشار از بین رفته است، اما همچنان این مکان یک مقصد بسیار مورد علاقه برای گردشگران در فصل تابستان است، جایی که زیبایی طبیعی و آرامش فراوانی را به همراه دارد.

ارسال دیدگاه