اطلاعات جامع و کامل در رابطه با شهر باستانی عباس آباد

13 بهمن 1401
0 دیدگاه
عباس آباد 496854968549648574987

اگر از آن دسته افرادی هستید که به شهرهای شمالی نظیر عباس آباد علاقه بسیاری دارید با ما باشید تا اطلاعات جامع و کامل در رابطه با شهر باستانی عباس آباد برایتان بیان کنیم و به شما کمک کنیم تا با آگاهی کامل به خرید زمین در عباس آباد اقدام نمایید.

همانگونه که همه می دانیم شهرهای شمالی از نظر گردشگری بسیار مورد استقبال توریست های داخلی و خارجی قرار گرفته اند از همین رو هر ساله میزبان بسیاری از مسافران می باشند.

عباس آباد با داشتن آب و هوای معتدل و خنک و زیبایی های وصف ناشدنی به یکی از شهرهای پرگردشگر تبدیل شده است که همین موضوع سبب گردیده تا خرید ویلا، آپارتمان، زمین در آن رونق بسیاری پیدا کند.

عباس آباد در کجا قرار دارد؟

از شهرهای شهرستان عباس آباد که در ناحیه شمالی ایران قرار گرفته است عباس آباد می باشد؛ این شهر سرسبز از سمت شمال به دریای خزر و از سمت جنوب به شهرستان کلاردشت و از سمت غرب به شهر نشتارود و از سمت شرق به شهر سلمان شهر وصل می شود.

شهرهایی نظیر: کلار آباد و سلمانشهر زیر مجموعه اداری عباس آباد می باشند.

عباس آّباد 568549641965496854196

فرهنگ مردم عباس آباد

مردمان مهربان و مهمان نواز این شهر قومیت طبری و ریشه در قوم تپوری دارند که به زبان طبری یا مازندرانی با گویش کلارستاقی سخن می گویند؛ این زبان در منطقه عباس آباد از ادبیات شاهی غنی بهره می برد.

رقصهای مازندرانی که در بین مردم این شهر رایج هستند عبارتند از: دروم یا تکدست و چکمه سرا.

همچنین رسومات سنتی عباس آباد عبارت هستند از:

تیرماه سیزده- نوروزخوانی- چله شو- آفتاب خواهی- باران خواهی- آیین سنتی 26 عید ماه- نوروز- لال شو- تیرگان و…

جایگاه ورزش در بین مردم عباس آباد

از ورزش های مورد علاقه مردم این شهر پهلوانی می باشد که برای آن ارزش بسیار بالایی قائل هستند.

همچنین در کشتی هایی نظیر: کشتی لوچو، کشتی جک چیشت، کشتی میس میسی قهرمانان شاخصی را به خود اختصاص داده اند و در رشته های رزمی مانند: کشتی و وشوو و تکواندو قهرمانان نامی کشوری و جهانی دارند.

از دیگر فعالیت های ورزشی که جوانان عباس آباد به آن مشغول هستند عبارتند از:

فوتبال ساحلی- فوتبال- فوتسال- والیبال- والیبال ساحلی.

کشتی لوچو 964968549685496847

اسامی روستاهای شهر عباس آباد

از جمله روستاهای عباس آباد میتوان به این موارد اشاره کرد: مشهدی سرا، بورایش، سیدمحله، کاظم کلا، کلاکرده، پلنگ کلا، سر لنگا، ماشال آباد، پرچ رو، هردورود، دانیال، با اوج خیل شجاع محله (شل محله)، کرکاس، جیسا غربی، جیسا شرقی، اسبچین، خوشامیان، یالبندان، کیاده، چارز، جمشیدآباد، تیلور سر، تازه آباد، خشکلا، دراسره، بالا پسنده و پایین پسنده، کورکلا (شهید محله) شل محله، امرجکلا، محمد حسین آباد و…

اشتغال مردم عباس آباد

از شغل های اصلی مزدم این شهر می توان به کشاورزی و دامداری اشاره نمود.

در فصل بهار کشت برنج شروع می شود و تا اواسط تابستان برداشت می گردد.

از مهمترین محصولات باغداری این شهر می توان به: کیوی، پرتقال، نارنگی اشاره نمود.

همچنین در شهر عباس آباد پرورش گل رونق بسیار زیادی دارد.

دارا بودن گلخانه های متعدد در عباس آباد در حدود 54 هکتار گلخانه و 109 هکتار فضای باز سبب گردیده تا این شهر به یکی از قطب های تولید گل و گیاه در مازندران تبدیل شود و در شهرهای کلار آباد، سلمان شهر و عباس آباد 102 بهره بردار در زمینه پرورش  گل و گیاه فعالیت داشته باشند.

معضلات شهری عباس آباد

از آنجایی که شهرک سازی در این شهرستان رو به گسترش است مناظر سرسبز این شهر با خطر از بین رفتن مواجه شده اند، این موضوع به قدری پیشروی داشته است که اکثریت مردم این شهر به فروش زمین های کشاورزی خود پرداخته اند.

پایان پارت اول

ارسال دیدگاه