هرآنچه که باید از جاذبه های توریستی عباس آباد بدانید را اینجا بخوانید!

11 بهمن 1401
0 دیدگاه
جاذبه های توریستی عباس آباد 05648674532710

جاذبه های توریستی عباس آباد که یکی از شهرهای خلوت و بکر در شمال ایران است می توانند یک سفر به صرفه از نظر اقتصادی و یک سفر خاطره انگیز را برایتان رقم بزنند. عباس آباد از باصفا ترین شهرهای شمالی است که به جنگلهای سرسبزش معروف می باشد اما به دلیل اینکه از نظر توسعه توریستی به کندی پیش رفته است می توان با قیمت کمتر نسبت به شهرهای توریستی به خرید زمین در عباس آباد اقدام نمود.

همانطور که می دانیم شهرهای شمالی نظیر عباس آباد برای سرمایه گذاری بهترین گزینه هستند چرا که هم از نظر آب و هوایی فوق العاده هستند و هم از نظر زیبایی و سرسبزی بسیار چشم نواز و دل انگیز. پس با ما باشید تا جاذبه های توریستی و منحصر به فرد عباس آباد را بشناسید تا بتوانید با شناخت کامل بهترین انتخاب را انجام دهید و به راحتی از جای جای عباس آباد دیدن نمایید.

جاذبه های توریستی عباس آباد 748964310214456

عباس آباد کجاست؟

عباس آباد جزئی از استان مازندران است که با سلمان شهر که با نام متل قو نیز شناخته می شود همجوار می باشد، پس اگر می خواهید به عباس آباد بروید هم می توانید از جاده چالوس و هم می توانید از جاده هزاره به آن برسید اما جاده هزاره به آن نزدیک تر است. بعد از ورود به شهر چالوس به سمت نمک آبرود و متل قو بروید تا به شهر عباس آباد وارد شوید. همچنین می توان از جاده کلاردشت هم به عباس آباد ر سید، با عبور از این جاده می توانید چشمان خود را با زیباییها و سرسبزیهای اطراف جاده نوازش دهید.

جاذبه های توریستی عباس آباد 0754547896761

آیا باغ عباس آباد در شهر عباس آباد واقع شده است؟

بعضی از افراد این تصور را دارند که دریاچه و باغ عباس آباد در شهر عباس آباد قرار گرفته است اما باید گفت این تصور کاملأ اشتباه است و این فقط یک تشابه اسمی می باشد. یکی از مهمترین جاذبه های توریستی عباس آباد و باغهای ایرانی که از زمان های قدیم به جا مانده است باغ عباس آباد است که در شهر بهشهر قرار گرفته است. این باغ بسیار زیبا به دستور شاه عباس اول صفوی ساخته شده به همین دلیل با نام باغ عباس آباد معرفی شده است. باغ عباس آباد در حال حاضر از مهمترین باغهای غیر کویری ایران به شمار می آید.

دریاچه عباس آباد قرار گرفته در شهر بهشهر

در قسمت بالای تپه و مشرف به دریاچه عباس آباد باغ عباس آباد قرار گرفته است؛ در وسط این دریاچه طبیعی یک عمارت قرار دارد که در فصلهای پر بارش به علت اینکه سطح آب بالا می آید به زیر آب می رود. با این اوصاف تا اینجا متوجه شدیم که باغ عباس آباد و دریاچه عباس آباد در شهر بهشهر قرار دارند و به شهر عباس آباد در غرب مازندران مربوط نمی شوند. این موضوع را نیز بیان می کنیم که نام شهر عباس آباد به شاه عباس مربوط نمی شود؛ چارلز فرانسیس مکنزی در سفرنامه شمال خود در این خصوص گغته است که ” نام این ده (عباس آباد) به شاه عباس مربوط نمی شود و نام یکی از اهالی محل است که بانی آن بوده است.”

 

ارسال دیدگاه