جنگل پاسند کجاست؟ 🏕️| معرفی کامل ✔️+ امکانات 🟢| تصاویر📸

12 خرداد 1403
0 دیدگاه
جنگل حیرت انگیز پاسند در بهشهر 413687367

جنگل پاسند بهشهر در روستای پاسند واقع شده و از جاذبه های دیدنی بهشهر است؛ جایی که زیبایی آن پایانی ندارد و خیر و برکتش همیشگی است. در این جنگل، تا چشم کار می‌کند درختان بلند و سر به فلک کشیده‌ای وجود دارند که مه غلیظی نیز آن‌ها را در بر گرفته است. این مه به قدری غلیظ است که فضایی کاملاً رؤیایی ایجاد کرده و دیدن مناطق دوردست آن را دشوار می‌کند.

اگر شما هم عاشق سرسبزی و مناطق بکر شمال ایران هستید که هنوز کشف نشده‌اند، این مقاله درباره جنگل پاسند مخصوص شماست. مکانی که چندان شلوغ نیست و از شهر دور است، اما زیبایی‌هایی دارد که در هیچ جای دیگر پیدا نمی‌شوند. پس نفستان را در سینه حبس کنید و تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا داستانی تازه از جنگلی در  بهشهر برایتان بازگو کنیم.

جنگل زیبا و سرسبز پاسند در بهشهر 4135453785


جنگل پاسند کجاست؟

جنگل پاسند، در شهر بهشهر استان مازندران قرار دارد. اگر به دنبال آدرس دقیق هستید تا خودتان به آنجا بروید و از نزدیک زیبایی‌های این جنگل بکر و سرسبز را مشاهده کنید، باید به شرق مازندران و روستای پاسند از توابع شهرستان بهشهر سفر کنید.

مسیر دسترسی:
برای دیدن جنگل زیبای پاسند، ابتدا به سمت شرق مازندران حرکت کنید و سپس مسیرتان را تا شهرستان بهشهر ادامه دهید، شهری که 52 کیلومتر از شهر ساری فاصله دارد. پس از رسیدن به بهشهر، به سمت روستای زیبای پاسند که در هشت کیلومتری این شهر و در ابتدای جاده پاسند قرار دارد، بروید. از این روستا، پس از عبور از منطقه بکر و دل‌انگیز پاسند، حدود 3 کیلومتر دیگر به سمت جنگل مه‌آلود پاسند حرکت کنید.

این جنگل در سمت راست اتوبان و در کنار رودخانه قرار دارد. هنگامی که به جنگل رسیدید، ماشین خود را پارک کنید، وسایل لازم را بردارید و آماده پیاده‌روی در دل جنگل شوید. فقط به یاد داشته باشید که احترام به طبیعت و حیوانات ساکن در جنگل اهمیت زیادی دارد؛ بنابراین، مراقب باشید که آسایش آن‌ها را مختل نکنید.

نقشه گوگل مپ جنگل پاسند در بهشهر 41378676
برای مشاهده دقیق تر مسیر دسترسی به جنگل پاسند روی عکس کلیک کنید

معرفی جنگل پاسند

در مورد نام جنگل زیبای پاسند، باید بدانید که این جنگل هم‌نام روستای پاسند است که در آن قرار دارد. نام روستای پاسند در اصل “پاسنگ” بوده که از زمین‌های سنگی این منطقه گرفته شده است. این روستا خود به تنهایی یک جاذبه گردشگری است. با این توضیحات، می‌توانید نام و موقعیت جنگل را به خوبی در ذهن خود ثبت کنید تا در اولین فرصت راهی این منطقه شوید. جنگل پاسند با تنوع گونه‌های جانوری، پوشش گیاهی منحصر به فرد و درختان سربه‌فلک کشیده، همراه با مه غلیظی که در بیشتر فصول سال آن را فرا گرفته، منظره‌ای رویایی و افسانه‌ای ایجاد کرده است. این جنگل عاشقان طبیعت‌گردی و جنگل‌نوردی را به خود جذب می‌کند و تجربه‌ای بی‌نظیر از طبیعت بکر شمال ایران را برایشان به ارمغان می‌آورد.

درختان سرسبز و هوای دل انگیز در جنگل پاسند 415475837

پوشش جانوری در جنگل پاسند بهشهر 4141378676

آب و هوای جنگل پاسند

با توجه به موقعیت مکانی جنگل پاسند بهشهر، می‌توان حدس زد که آب‌وهوای این جنگل زیبا تا حدودی مشابه آب‌وهوای بهشهر است. بهشهر، از جمله شهرهای شمالی ایران، تابستان‌های بسیار گرم و مرطوب و زمستان‌های سردی دارد. اما جنگل پاسند و روستای آن در منطقه‌ای مرتفع واقع شده‌اند. این ویژگی باعث می‌شود که آب‌وهوای جنگل پاسند در بهار خنک و دلپذیر باشد و در تابستان‌ها به مکانی ایده‌آل برای فرار از گرما و رطوبت بالای بهشهر تبدیل شود. پاییز جنگل پاسند با مناظر زیبا و درختان رنگارنگ، هرچند که اغلب بارانی و مه‌گرفته است، هوای سردتری نسبت به بهشهر دارد. بنابراین، زمستان‌های جنگل پاسند نیز بسیار سرد و برفی خواهد بود. با این توضیحات، می‌توانید در فصول مختلف سال به این جنگل سفر کنید و از آب‌وهوای متنوع و مناظر خیره‌کننده آن لذت ببرید.

پاییز جنگل پاسند در شهر بهشهر 4135487357


بهترین زمان سفر به جنگل پاسند بهشهر

بهترین زمان برای سفر به جنگل پاسند در استان مازندران بستگی به علاقه و سلیقه شما دارد. اگر دوست دارید زمانی به جنگل پاسند بروید که درختان از خواب زمستانی بیدار شده‌اند و در سرسبزترین حالت خود قرار دارند، بهار بهترین انتخاب است. در این فصل، جنگل سرحال و پرطراوت است. اگر می‌خواهید از گرما و رطوبت تابستانی شمال فرار کنید و به دنبال یک منطقه خنک هستید، تابستان نیز گزینه‌ای عالی است. اما اگر شما از آن دسته افرادی هستید که نمی‌توانید از تماشای رنگ‌های پاییزی چشم‌پوشی کنید یا عاشق دیدن جنگل در لباس سفید زمستانی هستید، پاییز و زمستان نیز می‌توانند جذاب باشند.

برای سفر در نیمه دوم سال، اوایل پاییز مناسب‌تر است، زیرا از آبان ماه به بعد هوا بسیار سرد و بارندگی زیاد می‌شود. اگر با سرما میانه خوبی ندارید، بهتر است بهار یا تابستان، به‌خصوص اردیبهشت ماه و اواخر شهریور را انتخاب کنید. در نهایت، این شما هستید که تصمیم می‌گیرید در کدام فصل به جنگل زیبای پاسند سفر کنید. با توجه به علاقه‌تان، برنامه‌ریزی کنید و از زیبایی‌های این جنگل لذت ببرید.

مسیر پاکوب در دل جنگل پاسند بهشهر 41654835874

ارسال دیدگاه