بهشهر کجاست | جاهای دیدنی بهشهر + آدرس + عکس

23 بهمن 1401
0 دیدگاه
تالاب میانکاله؛ یکی از جاهای دیدنی بهشهر 5464564

بهشهر، شهری شرقی در استان مازندران است که به دلیل طبیعت بی‌نظیرش و باورهای مذهبی و فرهنگی، جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد. نام “بهشهر” از دوران صفوی به این شهر اختصاص داده شد که به معنای “بهترین و شریف‌ترین شهر” است. جاذبه‌های طبیعی فراوانی در این شهر وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به چشمه‌ها، آبشارها، غارها، سواحل، جنگل‌ها و مناطق حفاظت‌شده اشاره کرد. تاریخچه شهر بهشهر بسیار شنیدی است و همانطور که می دانید این شهر در طی سالهای اخیر به یکی از شهرهای محبوب برای مسافران تبدیل شده است. جاذبه های گردشگری بهشهر نیز چندان بی تاثیر در محبوبیت این شهر نداشته اند و پیشنهاد می شود حتی برای یکبار هم که شده به این شهر سفر کنید. در این مقاله از مجله گردشگری ویلا بهشهر، به بررسی مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی بهشهر پرداخته شده است، پیشنهاد می شود تا انتها با ما همراه باشید.

شهر زیبای بهشهر در مازندران 4758758757485767
مجموعه ای از ساختمان های بهشهر و طبیعت سرسبز

بهشهر کجاست؟

شهر بهشهر از سمت شمال به تالاب و خلیج میانکاله، از سمت شرق به شهرستان گلوگاه، از سمت غرب به دو شهرستان ساری و نکا و در نهایت از سمت جنوب به دامنه‌های البرز و شهرستان دامغان محدود می‌شود.

فاصله بهشهر با شهر های اطراف:

  • ساری: در ۲۰ کیلومتری شرق بهشهر و مرکز استان مازندران
  • نکا: در ۲۰ کیلومتری غرب بهشهر
  • بابلسر: در ۳۰ کیلومتری جنوب بهشهر
  • میاندرود: در ۵۰ کیلومتری جنوب بهشهر
  • قائم‌شهر: در ۴۰ کیلومتری شمال غربی بهشهر
  • جویبار: در ۶۰ کیلومتری شمال بهشهر
  • رامسر: در ۷۰ کیلومتری شمال شرقی بهشهر
  • نور: در ۱۰۰ کیلومتری شمال غربی بهشهر
  • تنکابن: در ۱۰۰ کیلومتری جنوب شرقی بهشهر
  • سوادکوه شمالی: در ۱۰۰ کیلومتری جنوب غربی بهشهر

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی گلوگاه بهشهر

آدرس دقیق شهر بهشهر روی نقشه 54165845815241586
برای پیدا کردن آدرس دقیق شهرستان بهشهر روی نقشه کلیک کنید

جاذبه های دیدنی بهشهر

شهرستان بهشهر با جاذبه های فراوانی که دارد مقصد چشم گیری برای گردشگران از سراسر دنیاست. در این مقاله برخی از جاذبه های بهشهر را معرفی میکنیم:


کاخ شاه عباس بهشهر

کاخ صفی‌ آباد، که با نام‌گذاری به افتخار فرزند محبوب شاه‌عباس، صفی‌بیگ خان، شناخته می‌شود، یکی از مکان‌های تاریخی و فرهنگی برجسته در شهرستان بهشهر است. این کاخ زیبا در ارتفاعی حدود ۶۵۰ متر از سطح دریا واقع شده است و از آنجا می‌توان به زیبایی بندرهای ترکمن و گز تماشاگر بود. کاخ صفی آباد، که در دوره شاه صفی بنا شده و یکی از علایق بزرگ شاه‌عباس بوده، در زمان حمله افغان‌ها شدیداً آسیب دیده و پس از آن توسط نادرشاه افشاریه بازسازی شده است. در دوران پهلوی، این ساختمان مورد استفاده مستشاران آمریکایی بوده است. پس از انقلاب اسلامی ایران، این مجموعه در اختیار وزارت اطلاعات قرار گرفت و پس از آن به دستور مقامات مربوطه، مجموعه صفی آباد بازسازی و ترمیم شد.

معماری کاخ صفی آباد:

دارای ابعاد ۲۵ در ۲۵ قرار دارد و شامل دو طبقه

جاذبه های بهشهر 225698745864
کاخ صفی آباد یا کاخ شاه عباس از جاذبه های بهشهر

چشمه عمارت

چشمه عمارت، یکی از جاذبه‌های تاریخی و دیدنی شهر بهشهر، با یک مکان جالب و ویژه که در فاصله ده دقیقه‌ای از مرکز شهر واقع شده است، شناخته می‌شود. نام این عمارت ناشی از جوشاندن چشمه‌ای از دل زمین در طبقه همکف این ساختمان است. مورد قابل توجه درباره این بنا فقط زیبایی ظاهر یا قدمت آن نیست، بلکه سیستم آب‌رسانی‌اش است که بدون نیاز به پمپ، آب را از چشمه به ساختمان می‌آورد و سپس از طریق یک نهر خارجی از ساختمان خارج می‌شود. این سیستم ساختمانی، علاوه بر ارزش تاریخی، از جنبه‌ی فنی و مهندسی نیز بسیار جالب و توجه‌برانگیز است.

علت نامگذاری چشمه عمارت:

جوشیدن چشمه ای از دل زمین در طبقه همکف این مکان

جاذبه های بهشهر 112563258987454
چشمه عمارت سنتی یادگار تاریخ از جاذبه های بهشهر

تالاب میانکاله

تالاب میانکاله، یکی از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بی‌نظیر بهشهر، با دیدن مناظر زیبا و متنوع و پوشش گیاهی فراوان، توجه زیادی را به خود جلب می‌کند. این تالاب به عنوان آخرین قطعه از منطقه نیمه مرتفع جنگلی دریای خزر شناخته می‌شود و بیش از ۷۰ هزار هکتار از وسعت زیبای خود را به نمایش می‌گذارد. در فصل پاییز، هزاران پرنده از نقاط مختلف جهان از جمله شمال روسیه و سیبری به مسافت‌های صدها کیلومتری، به سمت تالاب میانکاله مهاجرت می‌کنند و در اینجا پناه می‌جویند. با تماشای طلوع و غروب زیبای تالاب، همراه با نغمه‌ی پرندگان، زیبایی بی‌نظیر طبیعت را نظاره گر میشوید.

موقعیت جغرافیایی تالاب میانکاله در فاصله ۴۵ کیلومتری بهشهر، در استان مازندران و در جنوب شرقی استان واقع شده است. این تالاب از شمال به دریای خزر، از جنوب به خلیج گرگان، از غرب به تالاب زاغمرز و از شرق به آشوراده و بندر ترکمن محدود می‌شود. تالاب میانکاله به عنوان یکی از ذخایر طبیعی مهم ایران، با درخشش زیست‌گاه پرندگان و پرورش ماهی‌های مختلف، جزو آثار حفاظت‌شده یونسکو است و به عنوان یکی از ذخیره‌گاه‌های زیست‌کره از اهمیت بسیاری برخوردار است.

فاصله تالاب میانکاله تا بهشهر:

45 کیلومتر

جاذبه های بهشهر 55698745213
تالاب چشم نواز میانکاله از جاذبه های بهشهر

آبشار سنگ نو

آبشار سنگ نو، در جنوب بهشهر و در دل جنگل‌های این منطقه قرار دارد. نام این آبشار به دلیل وجود یک حوضه بزرگ سنگی زیر آبشار است که نوری خاص به آن می‌بخشد، به “سنگ نور” نیز معروف است. این آبشار با پوشش گیاهی اطراف خود که از جمله درختان بلوط وحشی، انجیلی، ممرز و انواع سرخس تشکیل شده، یکی از جاذبه‌های دیدنی و طبیعی بهشهر است.

پوشش گیاهی اطراف آبشار سنگ نو:

بلوط وحشی، انجیلی، ممرز و انواع سرخس

جاذبه های بهشهر 22569874588
آبشار دل انگیز سنگ نو از جاذبه های بهشهر

باغ عباس آباد

به دستور شاه عباس اول صفوی در سال های 1020 و 1021 هجری قمری در محلی به نام خرگوران در 5 کیلومتری شهرستان بهشهر و در دامنه رشته کوه های البرز و در میان جنگلهای انبوه به وسعت 500 هکتار احداث شده است، این باغ از بزرگترین و مهمترین باغهای تاریخی و غیر کویری ایران شناخته می شود که در یونسکو به عنوان مهمترین و بزرگترین باغهای تاریخی ایران ثبت گردیده است. باغ عباس آباد از بزرگترین باغاهای تاریخی ایران بوده که در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این باغ در حال حاضر از باغ های غیر کویری ایران محسوب شده که نزدیک به 500 هکتار وسعت دارد.

مجموعه هایی که در باغ عباس آباد قرار دارند:

  • سد عباس آباد
  • مخزن و دریاچه سد
  • گل باغ
  • کاخ
  • حمام
  • آسیاب آبی
  • دو برج آجری

برای پیدا کردن آدرس دقیق باغ عباس آباد روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

باغ عباس آباد، جاذبه دیدنی بهشهر 215645874654564
دریاچه آبی و باغ عباس آباد، جاذبه گردشگری بهشهر

غار هوتو کمربند

این غار در دامنه کوه البرز و رو به غرب و در ابتدای ورودی شهرستان بهشهر و در فاصله 50 متری غار هوتو، غار کمربند واقع شده که از دو مدخل با دو ارتفاع مختلف و یک سوراخ تهویه در سقف بهره می برد. آثار کشف شده در آن مربوط به دوران پارینه سنگی و میان سنگی بوده و ابزارهای شکار در آن یافت شده است. برای اولین بار توسط کارلتون استونیز بررسی هایی در مورد غار هوتو کمربند در طی سالهای 1949 تا 1951 انجام شد و پارچه هایی را به دست آورد که نشان می دهند اقوام ایرانی از همان ابتدای غارنشینی پشم گوسفند و بز را به شکل پارچه می بافتند.

برای پیدا کردن آدرس دقیق غار هوتو کمربند روی لینک گوگل مپ کلیک کنید. 

غار هوتو کمربند بهشهر 2151654546854
غار باستانی  و مرموز هوتو و کمربند

آتشکده کوسان

در شهر بهشهر و در روستای کوهستان قرار گرفته که به سده های اولیه دوران تاریخی مربوط می شود؛ این اثر در تاریخ 25/12/1380 با شماره ی 5410 به عنوان یک آثار ملی به ثبت رسیده است. با توجه به آنچه در تاریخ آمده است قریه ای که در حال حاضر با نام کوهستان شناخته می شود در زمانی با نام “طوسان” معرفی می شد که به دست “طوس نذر” از خاندان “کیانیان” احداث شده است.

برای پیدا کردن آدرس دقیق آتشکده کوسان شهر بهشهر روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

آتشکده کوسان شهر بهشهر 165847686544
آتشکده کوسان، جاذبه بلندقامت و معروف یکی از جاهای دیدنی مازندارن

گورستان سفید چاه

مربوط به دوران تیموریان بوده که با نام اسپه چاه شناخته می شود، این مکان در شهرستان بهشهر در بخش یانه سر، روستای سفید چاه قرارگرفته است که در تاریخ 17/12/1381 با شماره 7845 به ثبت رسیده است.

برای پیدا کردن آدرس دقیق گورستان سفید چاه بهشهر روی لینک گوگل مپ کلیک کنید. 

گورستان سفید چاه بهشهر 16784564545
قبرهای سنگی گورستان سفید چاه، آرامگاه سفیدچاه

آبشار اسپه او

یکی از مناطق گردشگری به شمار آمده که در فاصله 30 کیلومتری شهرستان بهشهر در استن مازندران و در قسمت جنوبی بر روی ارتفاعات رشته کوه البرز و در بخش مرکزی شهرستان به نام هزارجیب واقع شده است.

برای پیدا کردن آدرس دقیق آبشار اسپه او بهشهر روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

آبشار اسپه او بهشهر 32165456654565
آبشار خروشان و سرسبز اسپه او، جاذبه گردشگری بهشهر

خانه احمد علی خان هزار جریبی

خانه احمد علی خان هزار جریبی، یک ساختمان با بناهای آجری و سقف سفال‌پوش است که پلان آن به شکل مستطیل است. این خانه، با الهام از سبک معماری دوران قاجار، دارای دو ورودی در طرفین ساختمان است. واقع در روستای سرخ گریه شهر بهشهر، این خانه از جمله جاذبه‌های گردشگری منطقه به حساب می‌آید. این خانه می‌تواند به عنوان یک مقصد گردشگری محبوب برای بازدیدکنندگان علاقه‌مند به تاریخ و فرهنگ محلی باشد.

موقعیت خانه احمد علی خان هزار جریبی:

روستای سرخ گریه شهر بهشهر

جاذبه های بهشهر 55698741230256
خانه احمد علی خان هزار جریبی از جاذبه های بهشهر

گالری تصاویر جاهای دیدنی بهشهر

باغ چهل ستون اشرف بهشهر 156654484
محوطه سازی و گلکاری زیبای باغ چهل ستون اشرف؛ یکی از جاذبه های بهشهر
سایت موزه گوهرتپه بهشهر 14686654454120
سایت موزه گوهرتپه بهشهر، جاذبه حیرت آور برای باستان شناسان
شبه جزیره میانکاله بهشهر 3216574687864654
پرندگان دریایی در آب هوای روان شبه جزیره میانکاله
باغ چشمه عمارت بهشهر 2314654646854
نمایی از باغ چشمه عمارت، جاذبه دیدنی و گردشگری بهشهر

ارسال دیدگاه