دانستنی های مهم اقتصاد بهشهر که قبل از سرمایه گذاری در آن باید بدانید

15 آذر 1401
0 دیدگاه
اقتصاد بهشهر 4896413240

قبل از سرمایه گذاری در شهر از اقتصاد بهشهر چه میدانید ؟ بهشهر یکی از شهرستانهای استان مازندران بوده که از ناحیه شمال به خلیج میانکاله و از ناحیه شرق به شهرستان گلوگاه و از ناحیه جنوب به دامنه های البرز و شهرستان دامغان و از ناحیه غرب به شهرستان نکا متصل می شود. این شهرستان طبق آمار سرشماری بعد از شهرستانهای بابل، ساری، آمل، قائم شهر، پرجمعیت ترین شهرستان استان مازندران می باشد. ما در این مقاله آنچه در رابطه با اقتصاد بهشهر باید بدانید را برایتان بیان خواهیم کرد تا مطمئن شوید با خرید ویلا در بهشهر می توانید منبع درآمدی خوب برای خود تعیین کنید.

مشاغل مهم و اقتصاد بهشهر

باغداری، زراعت، دامداری، طیور، صنایع تبدلی و تکمیلی، صنایع غذایی، شیلات، خدمات، صنعت، صنایع دستی.

باغداری

یکی از حوزه های رایج در بهشهر باغداری می باشد از همین رو گسترش اشتغال از راه باغداری بسیار زیاد بوده و به کسب و کارها و اقتصاد منطقه رونقی مضاعف بخشیده است.

ویژگیهای کشاورزی و باغبانی به شرح زیر می باشند:

  • توسعه ملی و افزایش یافتن رفاه عمومی
  • فقرزدایی
  • تنوع بخشیدن و پایدار کردن الگوی توسعه شهری
  • توزیع درآمد و عدالت اجتماعی

مرکبات و میوه هایی نظیر: هلو و انار از محصولات مهم شهرستان بهشهر بوده که با توجه به کیفیت بالای آنها و امکان صادراتشان به توسعه سطح زیر کشت کمک کرده اند. توت فرنگی، شلیل، کیوی طبق نظر کارشناسان از دیگر محصولات باغی بوده که می توان در جهت توسعه تولید و درآمد، بر روی آنها سرمایه گذاری کرد.

اقتصاد بهشهر 045646854510

گلخانه

یکی دیگر از کارهایی که در بهشهر انجام می شود و می توان روی آن سرمایه گذاری کرد گلخانه داری می باشد که از طریق آن بیشتر به پرورش صیفی جات همچون: خیار و گوجه می پردازند.

گردو و محصولات جالیزی نظیر: خربزه و هندوانه نیز در این شهرستان به محیوبیت بالایی رسیده و در سطح وسیعی کشت می شوند.

زراعت

در روند رشد و اقتصاد بهشهر بخش زراعت نقشهای مختلف مهمی را ایفا می کند که از جمله آنها می توان به:

  • تأمین مواد خام و اولیه مورد نیاز صنایع دستی
  • تأمین نهادهایی نطیر: نیروی کار
  • مصرف تولیدات سایر بخشهای صنعتی مانند: کودها و سموم شیمیایی و ماشین آلات کشاورزی اشاره نمود.

بهشهر مانند سایر شهرستانهای شمالی دارای مزارع برنج در سطح وسیعی بوده که می توان سطح زیر کشت آنها را گسترش داد؛ چرا که برنج از اقلام غذایی مهم به شمار آمده و اکثریت مردم به عنوان یک غذای اصلی به آن علاقمند هستند.

گندم و جو بعد از برنج مهمترین محصولات این شهرستان بوده که می توان از طریق کشت آنها، برای توسعه درآمد برنامه ریزی کرد.

اقتصاد بهشهر 0846531201

گیاهان دارویی

اقلیم شهرستان بهشهر به گونه ای می باشد که می توان از طریق آنها گیاهان دارویی نظیر: گل گاو زبان، آویشن، بادرنجبویه و… را پرورش داد زیرا امروزه استفاده از گیاهان دارویی به علت نداشتن عوارض جانبی افزایش یافته است.

کلزا و کنجد از انواع دانه های روغنی کشت شده در بهشهر بوده که می توان روی آنها با توسعه کشت، سرمایه گذاری کرد تا  به درآمد مناسب رسید؛ کلزا سطح زیر کشت بیشتری به خود اختصاص داده به همین دلیل در اولویت نسبت به کنجد قرار دارد.

  • زعفران
  • حبوبات
  • توتون
  • باقلا
  • اسفناج
  • سویا از دیگر محصولات زراعی قابل کشت در بهشهر می باشند.

دامداری

یکی از حوزه های بخش کشاورزی در بهشهر دامداری بوده که به صورت گسترده ای انجام شده و از نظر درآمدزایی به سود بالایی می رسد چرا که نیازهای غذایی مهم مانند پروتئینها ضروری بوده به همین رو فعالیت در دامداری افزایش بهره وری و ایجاد اشتغال زایی را به همراه دارد.

اقتصاد بهشهر 84651205

زنبورداری: از جمله کسب و کارهایی که در بهشهر پر رونق می باشد زنبورداری بوده که اگر این کار به صورت اصول علمی پیش برود می تواند پیشه ای سودآور محسوب شود.

طیور

از مشاغل سخت و پرکار این شهرستان محسوب می شود که به دلیل نیاز جامعه به منابع غذایی بسیار حائز اهمیت است و سود سرشاری دارد.

مرغداری و پرورش مرغ تخم گذار، پرورش بلدرچین، قرقاول، کبک، شتر مرغ و بوقلمون، برای پروش عالی هستند.

صنایع تبدیلی و تکمیلی

تنوع محصولات کشاورزی در بهشهر بسیار است که به هنگام برداشت سالانه مقداری از آنها به ضایعات تبدیل می شود، بنابراین احداث کشتارگاه دام، احداث کارخانه خوراک دام و احداث واحد فرآوری پوست وپشم دام می تواند توجیه اقتصادی قابل توجهی را به همراه داشته باشد.

و یا احداث واحدهایی برای بسته بندی محصولات مانند میوه و غلات، عسل و… می تواند به فروش و صادرات آنها کمک شایانی کند و یا احداث سردخانه برای جلوگیری از فساد میوه ها از دیگر منایع درآمد این شهرستان به شمار می آید.

صنایع غذایی

فرآوری محصولات کشاورزی می تواند یک کسب و کار مهم را ایجاد کند مانند فرآوری انار که شامل رب انار، سس انار، شربت انار، آب انار مربا انار، ژله انار، نوشابه انار و… می شود.

شیلات

از حوزه های شغلی مهم در بهشهر بوده که می توان با پرورش ماهیان سردآبی و گرمابی فعالیت خود را گسترش و به سودآوری مناسب رسید.

اقتصاد بهشهر 0864132410

خدمات

بهشهر از مناطق توریستی می باشد که سالانه میهمانان بسیاری بخاطر طبیعت بکر و آب و هوای دلچسبش تمایل دارند به آن سفر کنند لذا احداث رستوران بومی، اقامتگاه بومگردی، هتل و اقامتگاه می تواند درآمد و سودآوری بالایی را در پی داشته باشد.

صنعت

معادن شن، ماسه، گچ در بهشهر وجود دارند اما به صورت خام فروخته می شوند پس می توان با احداث واحد فرآوری روی این مواد معدنی سرمایه گذاری کرد.

کابینت سازی، مبلمان سازی، تولید پروفیل آلومینیوم از دیگر مشاغل پیشنهادی در این حوزه می باشند.

صنایع دستی

مهارت و ذوق و بینش انسانها در کنار هم جمع می شوند و صنایع دستی را به وجود می آورند که بخش اعظم ساخت آنها با دست و در چارچوب فرهنگ و بینش هر منطقه با دیدگاه قومی تهیه می گردند. قالیبافی، تابلو فرش، گلیم بافی، زیورآلات، منبت کاری، تولید مصنوعات چرمی، سفالگری از صنایع دستی بهشهر به شمار آمده که می توان روی آنها سرمایه گذاری کرد.

هر آنچه در رابطه با اقتصاد بهشهر باید بدانید را توضیح دادیم و مشاغل قابل توسعه و مشاغلی  که هنوز در شهرستان راه اندازی نشده اما پتانسیل راه اندازی آنها وجود دارد را معرفی کردیم تا با اطلاعات کامل از نظر سرمایه گذاری و منابع درآمد به خرید ویلا در بهشهر اقدام کنید.

سوغاتی بهشهر

  • غذاهای سنتی، میوه ها و صنایع دستی این شهر از سوغاتیهای آن به شمار می آیند.
  • از نمونه غذاهای سنتی بهشهر می توان به: ناز خاتون، آش گزنه، آش ترش، آش دوغ، خورش مرغ ترش، اکبر چوجه (از پرطرفدارترین غذاهای بهشهر) باقلا پلو، مرغ شکم پر و… اشاره نمود.
  • نان و شیرینیهای بهشهر عبارتند از: تندیر نون (نان محلی)، حلوای گردو (آغوز گردو)، برنجک (بهاردانه) پیس گندله و…
  • بادمجان ترشی، سیر ترشی، هفت بیجار، هویج و…
  • مربا آلبالو، به، تمشک، سیب، پرتقال و….
  • شربت بهارنارنج، آلبالو، انار و… میوه هایی نظیر: انجیر، ازگیل، برنج، سویا، تمشک وحشی، گلابی وحشی، گوجه سبز، غوره و…. از دیگر خوراکیها و مرکبات خوشمزه بهشهر محسوب می شوند.
  • انار نیز از مرکبات مهم این شهر به شمار آمده چرا که به شهرت جهانی رسیده است.
  • همچنین صنایع دستی بهشهر شامل: نساجی، مبل سازی، حصیر بافی، سفال گری، پارچه بافی و… می شود.

 

ارسال دیدگاه