زیبایی های بی همتای بهشهر که هنگام سفر باید از آن ها دیدن کنید!

17 آذر 1401
0 دیدگاه
زیبایی های بی همتای بهشهر 89465314041

زیبایی های بی همتای بهشهر بسیارند که همه در کنار هم دست به دست هم داده اند تا این شهر خوش آب و هوا و رؤیایی را به یک منطقه توریستی_گردشگری تبدیل کنند تا سالانه میزبان میهمانان بسیاری باشد. ما در ادامه مکانهای شگفت انگیز و جذاب بهشهر را برایتان بیان خواهیم کرد تا بیشتر دریابید چرا خرید ویلا در بهشهر به عنوان یک گزینه برتر شناخته می شود.

زیبایی های بی همتای بهشهر

عمارت صفی آباد

این کاخ که به امر شاه عباس بزرگ ساخته شده است در ناحیه جنوب غرب شهرستان بهشهر و در بالای ارتفاعات منتهی به دشت واقع شده در زمان شاه صفی گسترش یافته اس.

عمارت صفی آباد با ابعاد 25×25 در میان باغی زیبا به شکل مربع بنا گشته و دارای دو طبقه می باشد.

کاخ صفی آباد که به چهل ستون نیز معروف می باشد تا باغ شاه بهشهر یک راه زیرزمینی داشته تا در مواقع اضطراری مورد استفاده و عبور و مرور قرار بگیرد.

باغ عباس آباد

به دستور شاه عباس اول صفوی در سالهای 1020 و 1021 هجری قمری در محلی به نام خرگوران در 5 کیلومتری شهرستان بهشهر و در دامنه رشته کوه های البرز و در میان جنگلهای انبوه به وسعت 500 هکتار احداث شده است، این باغ از بزرگترین و مهمترین باغهای تاریخی و غیر کویری ایران شناخته می شود که در یونسکو به عنوان مهمترین و بزرگترین باغهای تاریخی ایران ثبت گردیده است.

این مجموعه مواردی از قبیل: سد عباس آباد، مخزن و دریاچه سد، گل باغ، کاخ، حمام آسیاب آبی و دو برج آجری را در بر می گیرد.

زیبایی های بی همتای بهشهر 08641532148

گوهرتپه

از محوطه های بزرگ پیش از تاریخ شمال ایران بوده که در استان مازندران  شهرستان بهشهر 2 کیلومتری ناحیه شمال غربی شهر رستمکلا یا 30 کیلومتری جاده ساری بهشهر واقع شده است. به علت اینکه در غارهای گمیشان، هوتو و کمربند انسان زندگی می کرد پس از ترک غار، به مرور زمان باعث پیدایش گوهرتپه شدند، این تپه به عنوان تپه انسان ساز معرفی شود زیرا با گذر زمان مکانهی قبلی مردم ساکن از بین رفته و به مکانهای بالاتر نقل و مکان کرده اند و گوهرتپه را برای تدفین اجساد خود با مراسم آینی برگزیده اند.

باغ چهل ستون اشرف، یکی از زیبایی های بی همتای بهشهر

به دستور شاه عباس طرحریزی و با گذر چندسال احداث شده که مربوط به دوره صفویه بوده و به پارک ملت بهشهر معروف می باشد.

این مجموعه در بهشهر با ابعاد 170 متر عرض، 550 متر طول، بنا شده و به عنوان یک آثار ملی ایران ثبت گردیده است.

باغ چهل ستون اشرف از دو خیابان اصلی تشکیل شده که محور طولی باغ چشم اندازی به سمت شمال و دریا داشته که در نقطعه تقاطعشان استخر بزرگی جای گرفته است.

زیبایی های بی همتای بهشهر 017465445041

غار هوتو

غار هوتو قدمتش تاریخی بوده و آثار باستانی مهمی در مورد زندگی انسانهای اولیه در آن کشف شده است، این غار و غار کمربند به لحاظ اینکه اسکلت انسان در آنها کشف شده است قدمتی حدوأ 10 هزارساله داشته که در جهان به شهرت رسیده اند. محل قرارگیری غار هوتو در دامنه کوه البرز و رو به غرب و در ابتدای ورودی شهر بهشهر و در فاصله پنجاه متری جفت خو، غار کمربند می باشد.

آتشکده کوسان

به عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت گردیده  که مربوط به سده های اولیه دورانهای تاریخی پس از اسلام می باشد و در شهرستان بهشهر، روستای کوهستان واقع شده است.

خانه شهریاری

در دوره قاجاریه احداث شده که در شهرستان بهشهر، ناحیه یانه سر، روستای یانه قرار گرفته است و در تاریخ 17/12/1381 با شماره 7844 به عنوان یک آثارملی ایران و به عنوان مقر حکومت سردار رفیع یانه سری (سردار رفیع یانسری) به ثبت رسیده است.

زیبایی های بی همتای بهشهر 04865413270

قلعه شاه نشین آسیاب سر

به سده های اولیه دورانهای تاریخی پس از اسلام برمی گردد که در شهرستان بهشهر، روستای آسیاب سر قرار گرفته است و در تاریخ 25/12/1380 با شماره 5405 به ثبت رسیده است.

شبه جزیره میانکاله

به عنوان “منطقه محافظت شده” تعیین گردیده که در متتهی الیه جنوب شرقی دریای خزر، در 12 کیلومتری شمال شهر بهشهر در استان مازندران با مساحت 66000 هکتار و ارتفاع بین 15 تا 28 متر کمتر از سطح دریای آزاد قرار گرفته است.

غار کمربند

در جوار غار هوتو بوده که در آن ابزارهای شکار و آثاری از دورانهای پارینه سنگی و میان سنگی کشف شده است؛ کاوشهایی در سالهای متوالی توسط باستان شناسان صورت گرفت که مشخص شد اقوام ایرانی از همان ابتدای غارنشینی، پشم گوسفند و بز را به شکل پارچه می بافتند.

گورستان سفید چاه

مربوط به دوران تیموریان بوده که با نام اسپه چاه شناخته می شود، این مکان در شهرستان بهشهر در بخش یانه سر، روستای سفید چاه قرارگرفته است که در تاریخ 17/12/1381 با شماره 7845 به ثبت رسیده است.

زیبایی های بی همتای بهشهر 07541986320

غارهای رستم کلا

به دوران پیش از تاریخ اسلام برمی گردد که در شهرستان بهشهر و در دامنه کوه هوتوکش واقع شده است و به عنوان یک آثار ملی در تاریخ 25/12/1380 با شماره 5403 به ثبت رسیده است.

قلعه شاه نشین آسیاب سر

مربوط به سده های اولیه دورانهای تاریخی پس از اسلام بوده که در شهرستان بهشهر روستای آسیاب سر قرار گرفته و در تاریخ 25/12/1380 به شماره ثبت 5405 به عنوان یک آثار ملی به ثبت رسیده است.

مجموعه بناهای افغان نژاد

در دوران قاجار بنا شده که در شهرستان بهشهر، بخش قره طغان، روستای قره تپه قرار گرفته است و شامل سه عمارت و یک حمام زیبا می باشد.

آبشار اسپه او

یکی از مناطق گردشگری به شمار آمده که در فاصله 30 کیلومتری شهرستان بهشهر در استن مازندران و در قسمت جنوبی بر روی ارتفاعات رشته کوه البرز و در بخش مرکزی شهرستان به نام هزارجیب واقع شده است.

  • محوطه گم چال
  • عمارت سیامی
  • آبشار سنگ نو
  • بندر امیرآباد از سایر مکانهای دیدنی بهشهر به شمار می آیند.

این حجم از مکانهای دیدنی جذاب بهشهر کافی نیست تا خرید ویلا در بهشهر را به یک امر ایده آل تبدیل کند!

 

ارسال دیدگاه