روستای یخکش کجاست؟ 🏕️| معرفی 📍+ جاذبه ها ⚡| تصاویر📸

2 تیر 1403
0 دیدگاه
طبیعت و وجود مه در ارتفاعات روستای یخکش بهشهر 4158385478574

روستای یخکش با تاریخچه‌ای باستانی، در منطقه اولار واقع شده و به دلیل فعالیت‌های پرورش و فروش یخ، شناخته شده و از جاهای دیدنی بهشهر است. این منطقه دارای جنگل‌های پوشیده از حیات وحش است که به خرس، پلنگ، روباه و انواع پرندگان زیستگاه می‌دهد. از جالبی‌ترین نکات این است که اولار از اولین نقاط بخش یانه است که در آن مکتب برپا شده است. بیشتر ساکنان این منطقه به کشاورزی مشغول هستند و از این راه به درآمد می‌رسند.

روستای یخکش و دشت های سرسبز اطراف 541537434747


روستای یخکش کجاست؟

روستای یخکش، یکی از قدیمی‌ترین روستاهای بخش یانه سر در استان مازندران، در دهستان عشرستاق واقع شده است. این روستا فاصله‌ ای حدود 43 کیلومتری از شهر بهشهر، 90 کیلومتری از ساری (پایتخت استان) و 58 کیلومتری از شهر گلوگاه دارد. واقع در منطقه‌ای کوهستانی، یخکش از جنوب با روستای پچت، از شمال با جنگل‌های هیرکانی، از شرق با اوارد و از غرب با پجیم هم‌مرز است. این روستا به دلیل طبیعت خیره‌کننده‌اش و مکان‌های دیدنی فراوان، جاذبه‌ای گردشگری برجسته در منطقه است.

مسیر دسترسی:
برای مشاهده دقیق مسیر رسیدن به روستای زیبای یخکش در بهشهر میتوانید از نقشه گوگل مپ زیر استفاده کنید.

نقشه گوگل مپ روستای یخکش در بهشهر 546483587438
برای مشاهده دقیق تر مسیر دسترسی به روستای یخکش بهشهر روی عکس کلیک کنید.

جاذبه های گردشگری اطراف روستای یخکش

روستای یخکش در نزدیکی بهشهر، یک مقصد طبیعی و گردشگری محبوب است که به دلیل جاذبه‌های طبیعی فراوانش شناخته می‌شود. این منطقه دارای آبشارهای زیبا نظیر آبشار روستای یانه سر، سن بی و آبشار سمبی است که از ارتفاع بیش از 30 متر به پایین سرازیر می‌شوند و در میان جنگل‌های پوشیده از درختان سر به فلک کشیده، مسیرهای خیره کننده‌ای را طی می‌کنند تا در نهایت به دریاچه مازندران برسند.

آبشار سمبی واقع در فاصله حدود 5 کیلومتری از روستای یخکش، با محیطی دلنشین و صخره‌های خارا، یکی از جاذبه‌های برجسته این منطقه محسوب می‌شود و گردشگران را به خود جذب می‌کند. این منطقه همچنین اقامتگاه‌ها، خانه‌های بومی و کلبه‌های جنگلی را نیز به عنوان گزینه‌های اقامتی متنوع در اختیار گردشگران قرار داده است.

آبشار سمبی در نزدیکی روستای یخکش بهشهر 458437435874


حرف آخر

با شروع تعطیلات عید نوروز، بسیاری از گردشگران به سمت مناطق شمالی کشور جذب می‌شوند که باعث می‌شود فصل‌های بهار و تابستان، زمانی از شلوغ‌ترین برای سفر به روستای یخ‌کش باشند و هزینه‌های اقامت نیز به طور قابل توجهی افزایش پیدا کند. برای کاهش هزینه‌ها، می‌توانید فصل پاییز و زمستان را برای سفر به این منطقه در نظر بگیرید، با این حال باید به همراه داشتن وسایل و لوازم ضروری مانند لباس‌های گرم نیز توجه کنید.

نمایی از خانه های زیبای سنتی در روستای یخکش 45487686545

ارسال دیدگاه