معرفی روستای آهنگرکلا بهشهر 🏕️| آدرس دقیق 📍+ دیدنی ها⚡

25 تیر 1403
0 دیدگاه
نمایی از یک بخش روستای آهنگرکلا در بهشهر 415387487438

روستای آهنگرکلا، واقع در شهرستان بهشهر و از توابع بخش یانه‌سر استان مازندران، یکی از زیباترین و دلنشین‌ترین مناطق گردشگری شمال ایران است. این روستا در دهستان عشرستاق قرار دارد و طبق سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیتی بالغ بر ۵۴ نفر در قالب ۱۴ خانوار در آن ساکن هستند. آهنگرکلا با طبیعت بکر، جنگل‌های انبوه و آب و هوای معتدل، به ویژه در فصول بهار و تابستان، به مقصدی محبوب برای گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شده است. در این مقاله، با معرفی جاذبه های دیدنی بهشهر و ویژگی‌های منحصر به فرد این روستا، شما را به سفری کوتاه به دل این منطقه زیبا دعوت می‌کنیم.

طبیعت دشت های روستای آهنگرکلا بهشهر 41348534358


روستای آهنگرکلا کجاست؟

روستای آهنگرکلا، جزو دهستان عشرستاق از توابع بخش روستای یانه سر شهرستان بهشهر در استان مازندران قرار دارد. بخش یانه‌سر که خود یکی از بخش های شهرستان بهشهر است، از شمال به بخش گلوگاه (شهرستان بهشهر) و شهرستان بندرگز، از مغرب به شهرستان کردکوی، از جنوب شرقی به شهرستان دامغان و از جنوب و غرب به شهرستان نکا محدود است. از سمت شمال شرقی و مشرق به استان گلستان و از جنوب به استان سمنان محدود می‌شود.

مسیر دسترسی:

برای رسیدن به روستای آهنگرکلا از شهرستان بهشهر در استان مازندران، ابتدا از شهرستان بهشهر خارج شده و از بهشت فاطمه و علی تپه عبور کنید. سپس به عبور پاسند می‌رسید. از اینجا، جاده دسترسی به هزار جریب به طول ۱۸ کیلومتر آسفالت و مابقی مسیر شوسه است. نزدیکترین روستاها به عبور پاسند، روستای رودبار و روستای محمدآباد هستند که در فاصله ۲۵ کیلومتری قرار دارند.

نقشه گوگل مپ روستای آهنگر کلا در بهشهر 514154534
برای مشاهده دقیق تر مسیر رسیدن به روستای آهنگرکلا در بهشهر روی عکس کلیک کنید.

معرفی روستای آهنگر کلا

این منطقه دارای جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و جغرافیایی متنوعی است و تنوع زیادی در پوشش گیاهی و حیوانی خود دارد. پوشش جنگلی روستای آهنگرکلا شامل درختانی مانند ممرز، ال، کچف، شمشاد، بلوط، انجیلی، شیردار، راش، ازگیل وحشی، آلوچه وحشی، زرشک کوهی، سیب وحشی، ولیک، تلکا و بارانک جنگلی است. همچنین گیاهان زینتی نظیر گل شقایق، گل رز، گل بنفشه و زعفران وحشی و گیاهان دارویی مانند گل گاوزبان، گل آویشن و اسفنج نیز در این منطقه یافت می‌شوند. این منطقه زیستگاه حیواناتی مانند گوزن (مرال)، شوکا، پلنگ، خرس، گربه وحشی، شغال، گرگ، روباه، خرگوش و خوک است.

همچنین پرندگانی مانند قرقاول، کبک، دلیجه، عقاب، شاهین، بحری، سارگپه، بلبل، کرکس، هدهد، بلدرچین و انواع گنجشک‌ها نیز در اینجا زندگی می‌کنند. جغرافیای روستای آهنگرکلا شامل رشته کوه های جهان مورا، کوه سردر، کوه اندرک، کوه کبودریز، کوه پارمت و کوه قلع ادوک است. رودخانه مهربان رود نیز زیبایی خاصی به این منطقه بخشیده است. از جاذبه‌های دیدنی این منطقه می‌توان به آبشار سمبی در روستای یخکش، جنگل هزارجریب، غار بادو لکلک در روستای پچت، شمشیر بر در روستای سفیدچاه، چشمه کینوا در روستای ارضت، چشمه عبدالهی و استخر طبیعی و زیبای روستای کلا اشاره کرد.

🖌️بیشتر بخوانید: معرفی غار علی تپه در بهشهر ⛰️| آدرس 📍+ تصاویر📸 

هوای ابری و دلربا در روستای آهنگرکلا در بهشهر 64838543857

کوچه های دل انگیز روستای آهنگرکلا در بهشهر 4178374386

ارسال دیدگاه