جاذبه های دلربای لمراسک که همه را شگفت زده کرده است!

5 بهمن 1401
0 دیدگاه
جاذبه های دلربای لمراسک 56748653132140

جاذبه های دلربای لمراسک این روستای دیدنی که در استان مازندران است سبب شده به عنوان یک روستای سرسبز و بکر با اب و هوای بسیار دلپذیر شناخته می شود. برای اینکه بتوانید از این روستای بهشتی دیدن کنید و از تمام نقاط آن لذت ببرید به معرفی آن خواهیم پرداخت تا هم با ان بیشتر آشنا شوید و هم با آگاهی کامل به خرید ویلا در لمراسک اقدام کنید.

جاذبه های دلربای لمراسک

  • امامزاده احمد

از جاذبه های دیدنی روستای باستانی لمراسک به امامزاده احمد اشاره می کنیم که به بلند امام از نسل موسی ابن جعفر معروف می باشد.

این امامزاده در 55 میلی اشرف قرار گرفته است و کتیبه ای در آنجا مربوط به تاریخ 275 قمری واقع است که می گوید این آرامگاه به دستور  سید زین العابدین بن سید اسماعیل و توسط حسین بن استاد احمد نجارساروی ساخته شده است. بنای امامزاده احمد بسیار قدیمی می باشد از همین رو نشانی از آن باقی نمانده است؛ اما بعدها این بنا نوسازی شده و یک هشت ضلعی جای آن ساخته اند. اهالی لمراسک بر این عقیده هستند که روس ها درسال 5588 شمسی وارد ایران شدند  و آن را خراب کرده اند.

جاذبه های دلربای لمراسک 8542546354

  • دوباب حمام

در لمراسک دو باب حمام وجود دارد که یکی از آنها در سید محله است، این حمام ابتدا به شکل استخر بوده که بعدها به دلیل بهداشتی نبودن آن را به حالت امروز (بهداشتی) تغییر داده اند، اما  به علت اینکه تعمییرات در آن صورت نگرفت تخریب شده و آثاری از آن باقی نمانده است؛ در حال حاضر جای این حمام توسط اهالی روستا مکان مذهبی در حال ساخت است.

حمام دیگری نیز در لمراسک مطابق با حمامی که ذکر کردیم وجود دارد اما در آن تعمیرات انجام شده به همین دلیل فعلا دایر می باشد؛ ظاهر این حمام به علت قدمت 200 ساله ای که دارد گنبدی شکل می باشد که جزء آثار باستانی محسوب شده و به ثبت رسیده است. ما دیدنیهای زیباییهای لمراسک را معرفی کردیم تا با مناطق و جاذبه های خیره کننده لمراسک شهر گلوگاه آشنا شوید و با خرید ویلا در لمراسک بتوانید از جای جای آن دیدن کنید و یک سفر و یا یک زندگی پر از خوشی و رفاه را تجربه کنید.

جاذبه های دلربای لمراسک 876456485320210

مقیاس جغرافیایی لمراسک

وسعت بالای روستای لمراسک و جمعیت بسیار در آن سبب گردیده تا از میان روستاهای تیرتاش، سراج محله، تیله نو، خورشید کلا، نظام محله که در ضلع شرقی آن قرار گرفته اند و روستای ریحان آباد، ولمازو، قلعه پایان، سنگیاسر و مهدیرجه که در ضلع غربی لمراسک واقع شده اند به عنوان بهترین روستا معرفی شود و اخیرأ به منظور اتحاد و انسجام محلی و برای مدیریت و اعلام موجودیت عملیتهای مختلف بخشداری انتخاب شود.

داشتن دبیران مجرب از نظر فرهنگی در این روستا در میان تمامی روستاهای مازندران باعث شده تا رتبه اول را در فرهنگ دانش به خود اختصاص دهد؛ همچنین برخی از پزشکان متخصص که در شهرها و کشورهای اروپایی مشغول به فعالیت هستند به روستای لمراسک تعلق دارند. در مسیر لمراسک و در انتهای ضلع شمال غربی آن، مؤسسه دخانیات ایران تیرتاش واقع شده است از همین رو  کارگران و کارمندان بسیاری از روستاهای همجوار را جذب خود کرده است تا یک منبع درآمد ثابت داشته باشند.

 

 

ارسال دیدگاه