پارک ملی پابند کجاست؟🏕️ | آدرس| معرفی✔️ + جاهای دیدنی اطراف + تصاویر📸

4 اردیبهشت 1403
0 دیدگاه
گشت و گذار جنگلبانان در پارک جنگلی پابند 85743587485

پارک ملی پابند در استان مازندران واقع شده و یکی از جاذبه‌های زیبا و منحصر به فرد این منطقه است. استان مازندران به عنوان یکی از مقاصد گردشگری محبوب در ایران، با طبیعت خیره کننده، هوای خوش و جاذبه‌های فراوان، همواره توجه گردشگران را به خود جلب کرده است. این استان در منطقه‌ای سبز و دلنشین قرار گرفته و در میان زیبایی‌های طبیعی و فرهنگی ایران برجسته است. پارک ملی پابند، از جمله جاذبه‌های استان مازندران است که با فراوانی زیستگاه‌های طبیعی، جنگل‌های سرسبز و چشمه‌های آبی شفاف، گردشگران را به خود جذب می‌کند. این پارک ملی با مناظر زیبا و فراوانی از گیاهان و جانوران محلی، یکی از مقاصد مناسب برای گردش و تفریح در طبیعت است.

اگر به دنبال تجربه‌ای آرامش‌بخش و متفاوت در میان طبیعت باشید، پارک ملی پابند یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما خواهد بود. پارک ملی پابند، که در سال ۱۳۸۳ به عنوان پارک ملی معرفی شد. اقلیم این منطقه به نیمه مرطوب معتدل معروف است. منطقه‌ای کوهستانی با قله‌های مرتفع و دره‌های پرآب است که رودخانه ظالم رود آن را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می‌کند. این پارک به دلیل وجود روستای بزرگ پابند (پاوند) در مرکز، به این نام نامگذاری شده است.

گردش در پارک جنگلی روستای پابند 84385453485


پارک ملی پابند کجاست؟

پارک ملی پابند، با وسعت ۲۶۵۹۷ هکتار، یکی از جاذبه‌های دیدنی مازندران دردر جنوب شهرستان نکاء و بهشهر است. این پارک از ناحیه شمالی از روستای چناربن تا روستای نمکه، از سمت شرق از روستای نمکه تا ارتفاعات کوه بادله، در جنوب از ارتفاعات کوه بادله تا نکاء و زارم رود و از سمت غرب از نکاء و زارم رود تا رودخانه زارم رود، کشیده شده‌ است. همچنین این منطقه در شمال غربی شهرستان دامغان در استان سمنان قرار دارد.

مسیر دسترسی:
برای رسیدن به منطقه هزارجریب از شهرستان بهشهر مازندران، پس از خروج از محدوده شهر بهشهر، از مسیری عبور کرده و از جاده اصلی بهشهر، بهشت فاطمه و علی تپه عبور می‌کنیم. سپس به عبور پاسند می‌رسیم و از آنجا به جاده‌ای که به منطقه هزارجریب می‌رسد متوجه می‌شویم. این جاده دارای ۱۸ کیلومتر آسفالت و مابقی آن به صورت شوسه است. نزدیک‌ترین روستا به منطقه هزارجریب، در فاصله ۲۵ کیلومتری از عبور پاسند واقع شده است که شامل روستای رودبار و روستای محمدآباد می‌باشد.

نقشه پارک ملی پابند 53874385648
برای مشاهده نقشه‌ی پارک ملی پابند روی عکس کلیک کنید.

ویژگی ها و پوشش گیاهی و جانوری پارک ملی پابند

پارک ملی پابند به دلیل جنگل‌های کم‌نظیر هیرکانی و حضور گونه‌های با ارزش مانند شوکا و مرال، یکی از مقاصد گردشگری برجسته است. این پارک به عنوان یک پارک ملی شهر بهشهر تعیین شده و به منظور حفظ گونه‌های گیاهی و جانوری و صیانت از جنگل‌های شمال ایران تاسیس شده است. پوشش گیاهی این منطقه شامل جنگل‌های طبیعی بکر و کوهستانی است که از جمله گونه‌های گیاهی آن می‌توان به راشستان به مراه بلند مازو، ممرز، کچف، ازگیل، ولیک و زرشک اشاره کرد.

همچنین، در این منطقه می‌توان گونه‌های جانوری نادری از جمله پلنگ، خرس قهوه‌ای، گرگ، گوزن، شوکا، عقاب طلایی، شاهین، مارزنگی سرده ای، کفتار راه راه، گراز، شغال، روباه معمولی، تشی، سمور جنگلی، دارکوب، عقاب جنگلی، قرقاول، کبک و انواع سنگ چشم را مشاهده نمود. این پارک در کنار منطقه حفاظت شده هزار جریب واقع شده است که به محافظت از منابع طبیعی و حیات وحش این منطقه کمک می‌کند.

طبیعت بکر پارک ملی پابند 87438686634

دشت های زیبای پابند 3857435413565


جاذبه های اطراف پارک ملی پابند

هر کدام از مناطق جهان، با جاذبه‌ها و شگفتی‌های خاص خودشان، افسانه‌هایی از زیبایی و شگفتی را در دل خود جای داده‌اند. منطقه‌ی طبیعی بکر و زیبایی که به نام پارک ملی پابند شهرت دارد، نیز از جمله این مناطق است. در این ناحیه، جاذبه‌های طبیعی متعددی وجود دارد که هرکدام به دلیل ویژگی‌ها و زیبایی خود، بازدیدکنندگان را شگفت‌زده می‌کنند. امروزه، آشنایی با این جاذبه‌ها و آغاز یک سفر به دل این منطقه، به‌عنوان یک تجربه جذاب و فراگیر در میان گردشگران و علاقمندان به طبیعت و سفر، شناخته می‌شود. در اینجا، ما با شما به کاوش در دل طبیعت بکر پارک ملی پابند دعوت می‌کنیم و با معرفی جاذبه‌های آن، شما را به دیدن و تجربه‌ی زیبایی‌هایی که این منطقه ارائه می‌دهد، همراه می‌سازیم.

1. آبشار سمبی در روستای یخکش:
آبشار سمبی یکی از زیباترین آبشارهای این منطقه است که در روستای یخکش واقع شده است. این آبشار با زیبایی فراوان و صدای آب کوشا، گردشگران را به خود جذب می‌کند.

2. غار بادو لکلک در روستای پچت:
غار بادو لکلک یکی از جاذبه‌های طبیعی منحصر به فرد این منطقه است. با اساطیر و افسانه‌های مرتبط، این غار جذابیت خاصی برای بازدیدکنندگان دارد.

3. شمشیر بر در روستای سفید چاه:
با تاریخچه‌ای عمیق و ظرافت معماری خود، شمشیر بر یکی دیگر از مقاصد دیدنی در این منطقه محسوب می‌شود. این مکان تاریخی با شاهکارهای فرهنگی و هنری خود، بازدیدکنندگان را شگفت‌زده می‌کند.

4. چشمه کینوا در روستای ارضت:
چشمه کینوا با آبی شفاف و طبیعت آرام، یکی از بهترین مکان‌های استراحت و پیاده‌روی در این منطقه است. اینجا مکانی ایده‌آل برای آرامش و خلوت‌طلبی است.

5. چشمه عبدالهی و استخر طبیعی در روستای کلا:
چشمه عبدالهی و استخر طبیعی در روستای کلا به عنوان یکی از مقاصد تفریحی محلی، با آبی فراوان و طبیعتی سرسبز، بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کند.

کوه های سرسبز روستای پابند 68473687487

 

آب و هوای دل انگیز دشت های پابند 638453874374

ارسال دیدگاه