نگاهی به تاریخچه شهر زیبا و قدیمی خلیل شهر

11 دی 1401
0 دیدگاه
تاریخچه شهر 84654084652

در این مقاله قصد داریم پیرامون شهر خلیل شهر توضیحاتی را ارائه دهیم پس با ما همراه باشید تا نگاهی به تاریخچه خلیل شهر بیاندازیم و شما را با این خطه از مازندران که بسیار با صفا و دیدنی است بیشتر آشنا کنیم چرا که امروزه خرید ویلا در خلیل شهر یک امر رایج و پر رونق می باشد و می تواند یک سرمایه گذاری عالی برای هر فرد محسوب شود. خلیل شهر در شمال ایران و در بخش مرکزی شهرستان بهشهر و در 5 کیلومتری این شهر قرار گرفته و از شهرهای استان مازندران محسوب می شود.

مردم و تاریخچه شهر

مردم خلیل شهر قومیت طبری داشته و به زبان مازندرانی صحبت می کنند، این شهر پیش از این جزئی از روستای خلیل محله بوده که از توایع دهستانهای پنج هزاره مرتبط با بخش گلوگاه می باشد.

تاریخچه شهر 98740136210

جمعیت خلیل شهر

بر اساس آمارگیری و سر شماری شهرهای مختلف در سال 1395 جمعیت خلیل شهر معادل بر  19421 نفر بوده است به طوری که جمعیت این شهر را در سال 1389 خورشیدی 15000  نفر و وسعت محدوده و حریم شهر را برابر با 1500 هکتار گزارش کرده اند.

به وجود آمدن خلیل شهر

خلیل شهر شهر نوبنیاد به شمار می آید که روستاهای ملا محله، گت زمین، رباط، مالیکلا، کشیرخیل، عموزادمحله، علمدارمحله، کت زمین، رباط، کلاک تجمیع شده و خلیل شهر به وجود آمده است. این شهر که چهل و هشتمین شهر مازندران است مرکزش بین محله رباط و علمدارمحله است. بخش وسیعی از جمعیت خلیل شهر را مردم روستاهای ملامحله، گته زمین، رباط، مالیکلا، کشیرخیل و عموزادمحله تشکیل داده اند که از طایفه خلیل می باشند.

تاریخچه شهر 45153435434

محل قرارگیری خلیل شهر

این شهر در 20 کیلومتری غرب گلوگاه  و در جنوب راه آسفالت بهشهر- گلوگاه واقع شده است. خلیل شهر در دامنه کوه جهان مورا واقع شده که خلیج گرگان و تالاب میانکاله در شمال و جنگل انبوه دامنه شمالی کوه جهان مورا در اطراف آن قرار گرفته اند. شاخه رودخانه کلاک یا سفید رود زمینهای این آبادی را قطع می کنند به همین دلیل در بخشی از نقاط آن دره های بسیار عمیقی به وجود آمده است.

مسیر دسترسی به شهر خلیل شهر

همانطور که می دانیم جاده های شمالی بسیار زیبا و دیدنی هستند به طوری که خود به تنهایی می توانند یک جاذبه طبیعی و دیدنی به شمار آیند. خلیل شهر در کنار بهشهر و در حد فاصل شهرهای ساری و گرگان قرار گرفته است، قرار گیری این شهر بر روی جاده 22 سبب گردیده تا دسترسی به آن راحت تر صورت گیرد. اما اگر از آن دسته مسافرانی هستید که می خواهید زودتر به خلیل شهر برسید می توانید با هواپیما و یا قطار خود را به ساری برسانید و از آنجا به خلیل شهر بروید چرا که فاصله ساری تا خلیل شهر در حدود 60 کیلومتر است.

افتخارات کشتی خلیل شهر

رحمان عموزاد خلیلی قهرمان جوان جهان در صربستان می باشد که از افتخارات شهر خیلی شهر به شمار می آید.

 

ارسال دیدگاه