کشتی صفوی بهشهر کجاست | آدرس دقیق + گالری عکس

5 شهریور 1402
0 دیدگاه
کشتی صفوی بهشهر در ساحل 456656577766

شهر بهشهر با غنای فراوان از جاذبه‌های تاریخی و دیدنی به عنوان یک مقصد محبوب در منطقه شمالی ایران شناخته می‌شود. هر ساله، تعداد زیادی از مسافران از سراسر کشور به این شهر جذاب سفر می‌کنند تا از قدمت و تاریخچه ارزشمند آن بهره‌برداری کنند. یکی از دست‌نخورده‌ترین میراث‌های تاریخی این شهر، کشتی صفوی ۴۰۰ ساله است که در بندر امیرآباد واقع شده و از جاذبه‌های گردشگری برجسته در استان مازندران به شمار می‌آید. بر اساس تحقیقات انجام شده، این کشتی به دوره صفویه بازمی‌گردد و به عنوان نمادی از دوران گذشته‌ی این منطقه شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی بهشهر

مشخصات کشتی صفوی بهشهر:

  • قدمت ۴۰۰ ساله
  • واقع شده در بندر امیرآباد مازندران
  • مربوط به دوره صفویه
کشتی صفوی بهشهر در ساحل 456656577766
کشتی صفوی به گل نشسته در کنار سواحل شهر توریستی بهشهر

معرفی کشتی صفوی بهشهر

کشتی صفوی بهشهر از جمله موارد باستان‌شناسی زیرآب است که تاکنون به طور کامل مورد بررسی قرار نگرفته‌اند. این کشتی به عنوان یک میراث باستانی ارزشمند، ریشه‌های خود را در دوران صفویه دارد و در نزدیکی بندر امیرآباد واقع شده است. این کشتی به عنوان نمادی از دوران گذشته و تاریخی این منطقه شناخته می‌شود و بر اساس باستان‌شناسان، احتمالاً برای کاربری باربری و حمل و نقل در زمانه صفویه به کار می‌رفته است.در حوالی سواحل مازندران، کشتی‌های غرق شده دیگری نیز وجود دارند که هنوز به طور کامل مورد مطالعه و بررسی باستان‌شناسی قرار نگرفته‌اند. باستان‌شناسان بر این باورند که فرو رفتن بخش عظیمی از کشتی صفوی مازندران به زیر ماسه‌ها، بهترین موقعیت را برای حفاظت و حفظ این میراث باستانی فراهم کرده است.

در سال ۱۳۸۲، کشتی صفوی در حوالی روستای زاغمرز بهشهر و خانه طبیعت این منطقه از آب به‌ رو آمد و با حضور کارشناسان سازمان میراث فرهنگی استان مازندران، فرآیند باستان‌شناسی و مطالعه بیشتر درباره‌ی نوع و قدمت این کشتی آغاز شد. اطلاعات جدیدی درباره ساخت و ساز کشتی‌ها و هنر افراد ماهر در ساخت آنها در منطقه آشکار شد.با توجه به اهمیت و ارزش تاریخی این کشتی‌ها، باستان‌شناسان به موقعیت حال حاضر کشتی‌ها در زیر ماسه‌ها احترام می‌گذارند و خروج آنها از دل ماسه‌ها را به صلاح آن نمی‌دانند. در کنار کشتی صفوی، شهر بهشهر دارای دیگر دیدنی‌های تاریخی نیز می‌باشد که می‌توان به سایت موزه گوهرتپه و خانه احمدعلی خان هزارجریبی اشاره کرد. سفر به این شهر به شما امکان می‌دهد تا با غنای تاریخی منطقه آشنا شده و از دیدنی‌های باارزش اطراف کشتی صفوی نیز لذت ببرید.

دیدنی های تاریخی اطراف کشتی صفوی بهشهر:

  • سایت موزه گوهرتپه
  • خانه احمدعلی خان هزارجریبی
برخورد جریان شدید امواج به کشتی صفوی بهشهر  556654443343
برخورد امواج خروشان سواحل به کشتی برگل نشسته صفوی در بهشهر

کشتی صفوی بهشهر کجاست؟

در نزدیکی شهر بهشهر، در استان مازندران، کشتی باستانی صفوی بهشهر قرار گرفته است که مناظر تاریخی و دیدنی فراوانی را به ارمغان آورده است.

آدرس کشتی صفوی: استان مازندران، شهرستان بهشهر، بندر امیر آباد

جاذبه های اطراف کشتی صفوی بهشهر

جاذبه های اطراف کشتی صفوی بهشهر 5465655656544
کاخ صفی آباد، باغ عباس آباد، قبرستان سفید چاه، سایت موزه گوهرتپه

گالری عکس کشتی صفوی بهشهر

کشتی صفوی بهشهر در آبی دریا 544665565655
آواز دریا و کشتی صفوی در یادگار بهشهر
کشتی صفوی بهشهر در آب 4545666555
شکوه و عظمت کشتی صفوی در دریای بهشهر
کشتی صفوی بهشهر 565656555555
برخورد جریان و امواج ملایم آب های دریا به کشتی صفوی بهشهر
آثار باقی مانده از کشتی صفوی بهشهر 85454766666
ردپای تاریخ در کشتی صفوی به گل نشته در سواحل بهشهر

 

ارسال دیدگاه